Ananas Room Toetje

IMG_9368

Foei, ik moet me schamen. Al bijna 9 maanden niets gepost op mijn blog, nog geen simpel koekje. Ik heb in die 9 maanden écht wel gekookt, gebakken en zelfs gefotografeerd maar het schrijven van een blogpost kwam er gewoon niet van. Dan had ik geen zin, dan had ik geen tijd, dan had ik geen van beide en soms had ik wel zin en tijd maar vergat ik foto’s te maken. Maar hier ben ik dan! Ik heb tijd, zin en zelfs foto’s met een receptje…

Om het goed te maken heb ik het recept van het toetje van gisteravond. Met allerlei ingrediënten die ik onwijs lekker vind en die samen een heel simpel receptje vormen. Zodat iedereen dit kan maken en hiermee kan vieren dat er weer iets op mijn blog staat :)!

IMG_9348

Voor 6 toetjes heb je nodig:
1 ananas
2 eetlepels suiker
Snuf kaneel
1,5 dl roomyoghurt citroen
150 gram witte chocolade
250 ml slagroom
kletskoppen

Zorg dat je dit toetje maakt op een dag met veel frustraties. ’s Avonds bij het maken van dit toetje stort je al deze opgekropte frustaties en irritaties op de ananas en snijd je deze in blokjes. Ik heb hier altijd vrij veel moeite mee, de ananas is vaak sterker dan ik ben.
Smelt in een koekenpan een klontje boter en bak hierin de ananas, strooi er de suiker en kaneel over en laat dit lekker even bakken tot de ananas een klein beetje bruin wordt. Laat hem vervolgens goed afkoelen.
Ondertussen smelt je de witte chocolade au bain marie, zodat hij niet verbrand. Laat ook deze zo veel mogelijk afkoelen. Klop de slagroom stijf en voeg hier de yoghurt en chocolade aan toe. Meng voorzichtig tot een glad mengsel en pas op dat je slagroom niet schift. Zorg dus dat je die frustraties echt kwijt bent, leef je uit op die ananas, maar doe alsjeblieft voorzichtig met de slagroom. Die van mij had af en toe een heel klein klontje helaas….
Zo. Het enige wat er nu nog rest is het toetje opbouwen. Leg een kletskop op een bordje, doe daar wat van het roommengsel en wat ananasblokjes op. Dan nog een kletskop en daarop weer room en ananas. Je kunt het nog versieren met een beetje chocoladeschaafsel, maar zonder is het even lekker hoor!

IMG_9371

Geef een reactie

