Chocoladekoek

In deze rubriek wil ik graag snelle recepten delen die ook nog eens heel makkelijk zijn. Veel van deze recepten heb ik al vaak gemaakt en zijn dan ook al wat ouder. Omdat er niet heel veel over te schrijven valt en omdat ze voor mijzelf al wat ouder zijn vond ik ze eigenlijk niet de moeite waard om te posten. Maar omdat het ook fijn is om snel-klaar receptjes te hebben die weinig ingrediënten vergen en die je dus in een handomdraai op tafel zet, heb ik deze rubriek in het leven geroepen!

Deze week een recept voor chocoladekoekjes die je niet hoeft te bakken, supersnel dus! Het is een soort variatie op arretjescake en moet wel nog even in de koeling voor je hem makkelijk kunt snijden. Dat wachten is het wel waard want deze koekjes zijn echt overheerlijk! Ik heb een vol bakje van deze koekjes mee naar huis genomen en een kwartier nadat ik de bak op de aanrecht had gezet was deze helemaal leeg. Dat zegt genoeg denk ik…

DSC_0950

Voor deze koekjes heb je de meeste ingrediënten wel standaard in de huis en naast dat het snel en gemakkelijk is, is het dan ook nog eens erg goedkoop!

225 gram biscuitjes
120 gram boter
1 eetlepel bruine basterdsuiker
3 eetlepels cacao
2 eetlepels keukenstroop
225 gram chocolade

Verkruimel de biscuitjes in een kom, ik doe dit gewoon met mijn handen en de afgelopen keer gebruikte ik een rol Digestive biscuits van Verkade omdat ik die nog had liggen. Verwarm hierna de boter met de suiker, cacao en stroop in een pannetje. De stroop die ik gebruikte was lichte keukenstroop, je kunt ook pannenkoekenstroop nemen, zolang hij maar goed vloeibaar is. Als het mengsel gesmolten en goed vermengd is giet je dit bij de koekkruimels en meng je dit vervolgens goed. Druk dit in een bakje, ik neem hiervoor een vlees/kaas-bakje van de Xenos, die zijn groot genoeg.
Smelt de chocolade. Wil je dit extra snel doen, doe dit dan in de magnetron. Giet de chocolade over het koeklaagje en verdeel het goed.
Zet de koek in de koelkast tot gebruik. Meestal is een half uurtje in de koelkast wel voldoende. 

En dan…. in stukjes snijden en lekker opeten. De koekjes die je overhoudt kun je makkelijk nog een paar dagen in een afgesloten trommel bewaren. Wat zeg ik, je houdt niks over.. Dit is te lekker om te bewaren, enjoy!

DSC_0951

Geef een reactie

