Kitkattaart

Image

De laatste tijd zag ik op pinterest en andere blogs afbeeldingen van een kitkat-m&mtaart voorbij komen. Deze taart ziet er zo leuk uit dat ik meteen zin had om er zelf een te maken, maar ik moest helaas wel even wachten tot ik een goede gelegenheid had om er een te maken. En afgelopen weekend was het gelukkig zover! Mijn moeder vierde afgelopen weekend haar verjaardag en ik stond al om 8 uur ’s ochtends in de keuken om de taart dan toch eindelijk te maken! En wat lukte het goed, ik heb mezelf verbaasd!

Image

Omdat ik eigenlijk nooit taart bak had geen idee van hoeveel beslag of botercrème ik nodig had. Uiteindelijk heb ik besloten om een recept voor cupcakes te gebruiken, ik nam voor het beslag de hoeveelheid van ongeveer 20 cupcakes en voor de crème de hoeveelheid voor ongeveer 10 cupcakes en eigenlijk kwam het best goed uit. De taart was wel vrij hoog, maar ook heel bol dus ik heb de bovenkant eraf gesneden en zo bleef er toch nog genoeg over om een rechte taart te maken. De overige cake, die ik niet gebruikte in de taart hebben we lekker zo opgegeten.

Image

Ik heb toen de taart doormidden gesneden en een laag botercrème erop gesmeerd. Daarna de hele taart besmeerd met botercrème en afgewerkt met Kitkats en M&M’s. Voor een taartje van 22 cm heb ik anderhalve zak Kitkat mini’s gebruikt en 1 zak M&M’s. De M&M’s had ik iets te weinig dus als ik het nog een keer zou maken, zou ik twee zakken nemen.

Image

Image

De taart viel ontzettend in de smaak bij het bezoek en hij was dan ook bijna helemaal op, ondanks dat we naast deze taart ook nog een appeltaart, een arretjescake en een abrikozenvlaai hadden. Ik ben erg trots op het eindresultaat en had nooit verwacht dat het zo goed zou lukken omdat ik eigenlijk nooit een taart bak!

Image

Image

Geef een reactie

