Oma’s Rijstsalade

_MG_9638

Mijn oma kan heerlijk koken en als ik ben blijven eten krijg ik ook altijd een extra bakje eten mee, voor in Amsterdam. Iedereen weet ook dat je eigen gerecht nooit zo lekker smaakt als dat van oma, maar toch wilde ik een poging wagen voor deze rijstsalade. Een whatsappje naar opa leverde me een deel van het recept, de rest van de ingrediënten wist ik te achterhalen via een foto van de rijstsalade.

Wat heb je nodig? voor 5 personen
300 gr zilvervliesrijst
groentebouillonblokje
200 gr doperwtjes (diepvries)
blik maïs
blik kidneybonen
1 rode paprika
1 gele paprika
broccoli
rozijnen
bosui
3 eieren
3 eetlepels yoghurt
3 eetlepels mayonaise
kerrie
zout & peper

Kook de rijst volgens aanwijzingen op de verpakking en voeg aan het water het bouillonblokje toe. Kook ook de eieren, ik deed dit in dezelfde pan als de rijst om afwas te besparen. Snijd de broccoli in kleine roosjes en kook deze kort samen met de doperwtjes, tot ze beetgaar zijn. Laat deze ingrediënten afkoelen. Wel de rozijnen in wat water. Ondertussen snijd je de paprika’s in kleine blokjes en de bosui in ringetjes. Laat de maïs en kidneybonen uitlekken. Pel de eieren en snij in stukjes. Doe alle ingrediënten in een kom en roer goed door elkaar. Maak een dressing van de yoghurt, mayonaise, kerrie, peper en zout en voeg toe aan de rijstsalade.

Wij aten deze salade met een visje. Wil je echt doen zoals opa en oma, eet er dan een stukje kip gekookt in bouillon bij. Deze vrolijke salade is ook een heerlijk bijgerecht op een zomerse BBQ!_MG_9628

2 gedachtes over “Oma’s Rijstsalade

Geef een reactie

