Pasta met spinazie-roomsaus

_MG_9679

Op sommige dagen heb ik wel zin om lekker te eten, maar ben ik ontzettend inspiratieloos… Ik kan dan gewoon van tevoren niets bedenken. Laatst had ik weer zo’n dag, en besloot ik maar gewoon naar Appie te gaan en te kopen waar ik zin in had. Daar kwam deze lekkere pasta met spinazie-roomsaus uit!

Wat heb je nodig? Voor 3 personen
180 gr volkoren penne
1 rode ui
1 doosje kastanjechampignons
300 gr verse spinazie, gewassen
half potje zongedroogde tomaatjes
250 ml kookroom
pijnboompitjes
geraspte parmezaanse kaas

_MG_9662

Kook de pasta volgens aanwijzingen op de verpakking. Rooster de pijnboompitjes in een droge koekenpan. Ondertussen maak je ook de saus. Snij hiervoor de ui in halve ringen en de kastanjechampignons in vieren. Bak deze in wat olijfolie en voeg dan de spinazie in delen toe. Als alle spinazie geslonken is voeg je de kookroom en de tomaatjes toe. Laat dit even pruttelen en breng op smaak met zout en peper. Schep de saus op de pasta en strooi hier de pijnboompitjes en wat parmezaanse kaas over.

Een heel simpel en kort receptje, maar wel heel erg lekker!

_MG_9672

Geplaatst in: .

Geef een reactie

