Witlofsalade

_MG_9727

In de winter vind ik warme groenten als bijgerecht prima. Als het mooier weer wordt vind ik niets lekkerder dan frisse salades als bijgerecht. Een tijde geleden maakte ik al witlofsalade, maar die vond ik niet zo geslaagd. Afgelopen weekend deed ik weer een poging, en deze viel gelukkig wel erg in de smaak! Vandaag deel ik met jullie het recept.

Wat heb je nodig? Voor 4 personen
3-4 stronken witlof
1 ui
1 blikje mandarijntjes
1 blok witte kaas
pijnboompitjes
mayonaise
yoghurt
citroensap
zout&peper

Snij de witlof en de ui fijn en de witte kaas in blokjes. Lek de mandarijntjes uit, maar bewaar het sap. Rooster de pijnboompitjes even in een droge pan. Doe alle ingrediënten in een kom en meng door elkaar. Roer voor de dressing mayonaise en yoghurt door elkaar. Ik weet niet precies hoeveel ik gebruikte, maar ik had iets meer yoghurt dan mayonaise. Voeg hier wat sap van de mandarijnen aan toe, wat citroensap, zout & peper. Blijf ingrediënten toevoegen tot je de dressing lekker vindt en voeg toe aan je salade.

_MG_9720

Deze salade kun je natuurlijk serveren bij van alles en nog wat. Wij aten hem bij gebakken aardappeltjes en een gegrilde kip van de Albert Cuyp markt maar hij zou het ook goed doen op een BBQ. Overigens hadden wij kip over, en daar kun je volgende week nog een lekker receptje mee verwachten, stay tuned!

_MG_9732

Geef een reactie

