Caesar Salad

_MG_9756

Ondanks dat er deze week helaas minder goed weer voorspeld is, wil ik toch graag deze salade met jullie delen. Ik maakte hem toen buiten de zon lekker scheen, en hij is natuurlijk perfect voor de lente! Mijn eerste caesar salad at ik in Berlijn, toen ik met mijn vriend een weekendje daar was. We zaten heerlijk buiten langs de Spree te lunchen met een lekker wit wijntje erbij. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat mijn liefde voor caesar salad toen ontstaan is. Ik hou ontzettend van salades, maar op momenten dat ik niet kan kiezen ga ik altijd voor caesar salad!

Wat heb je nodig? Voor 4 personen
2 sneetjes (oud) witbrood
400 gr Romaine sla
300 gr kipfilet
4 eieren
bosje lenteui
stuk parmezaanse kaas
3 eetlepels mayonaise (Hellmann’s)
1 theelepel mosterd
citroensap
worcestershire sauce
2 tenen knoflook
2 ansjovisjes
zout & peper

Begin met het maken van de dressing, dan is die alvast klaar. Doe de mayonaise en mosterd in een kommetje, pers hierbij de knoflook en voeg ook de ansjovis toe. Ik maakte deze heel fijn met een vork. Rasp ongeveer 1-2 eetlepels parmezaan door de saus. Voeg ook wat citroensap en worcestershire sauce toe. Ik vond mijn saus op dit punt wat te dik, dus heb ik wat water toegevoegd. Proef je saus, voeg eventueel nog wat ingrediënten toe en zet ‘m dan even aan de kant.

_MG_9747

Nu gaan we de salade maken. Snij voor de croutons de korsten van het witbrood. Snij het brood in blokjes, besprenkel met olijfolie, zout en peper en bak het in een koekenpan. Snij ook de kip in stukken en bak deze gaar in wat olijfolie, breng ook de kip op smaak met zout en peper. Kook de eieren op de manier zoals jij ze het lekkerst vindt, maar helemaal zacht is natuurlijk niet zo handig in een salade. Snij de lenteui in ringetjes. Verdeel de romaine sla over 4 borden en maak de salades op met de kip, lenteui, eieren en croutons. Schaaf wat parmezaan over de salade en maak af met de dressing.

_MG_9751.jpg

Ik ben me ervan bewust dat er 100.000 manieren zijn om een caesar salad te maken. Dit is mijn manier, ik vind hem zo het lekkerst en eet hem het liefst met wat stokbrood. Als variaties zou je bijvoorbeeld bacon of aardappeltjes toe kunnen voegen, of gebruik een andere slasoort. Experimenteer gewoon met ingrediënten, tot je jou favoriete combinatie ontdekt hebt!

_MG_9753

 

 

Een gedachte over “Caesar Salad

Geef een reactie

