Risotto met groene asperges & zalm

_MG_9788

Net voor ik deze blog startte, maakte ik deze risotto met zalm en groene asperges. Iedereen vond hem erg geslaagd en daarom maakte ik hem afgelopen week weer. Omdat hij zo lekker is, en omdat ik ‘m nu wel op m’n blog kan zetten! Voor het precieze recept moest ik even terug naar een van de vele whatsapp-gesprekken waarin ik het recept deelde, want zo ging dat voor ik een blog had. Gelukkig staat het recept nu online, en kan iedereen deze overheerlijke risotto maken!

Wat heb je nodig? Voor 2 personen
120 gr risotto rijst
2 sjalotjes
1 teentje knoflook
1 prei
bouillon (vis of groente)
250 gr groene asperges
100 gr gerookte zalm
trostomaatjes
2 eetlepels geraspte parmezaanse kaas
citroensap
klontje roomboter
zout & peper
olijfolie

_MG_9772

Snij de sjalot, de prei en de knoflook fijn. Bak deze aan in een grote pan en voeg vervolgens de risottorijst toe. Bak deze even mee en begin dan met het toevoegen van de bouillon. Voeg elke keer kleine beetjes bouillon toe en blijf roeren tot de bouillon helemaal is opgenomen door de rijst. Zo ga je door tot de rijst gaar is, dit duurt ongeveer 20 minuten.

Ondertussen snij je het kontje van de groene asperges en snij je ze in stukken. Bak ze in iets olijfolie in een koekenpan. Ik bak ze zelf niet te lang, ik hou er wel van als ze nog wat knapperig zijn, maar doe dit vooral naar eigen smaak. Snij ook de gerookte zalm in stukjes.  Bak net voor de risotto klaar is, ook de trostomaatjes even in de pan.

_MG_9777

Als je risotto bijna gaar is voeg je de zalm en asperges toe, en maak je de risotto af. Voeg de kaas en wat roomboter toe. Roer goed door, zodat dit er lekker door smelt en breng op smaak met citroensap, peper en eventueel nog wat zout. Serveer de risotto met een paar tomaatjes erboven op en eventueel nog wat parmezaan.

_MG_9784

Geef een reactie

