Zalmquiche met courgette

_MG_9895

Ik moet bekennen dat ik eigenlijk nooit quiche maak. Ik weet niet zo goed waarom, maar het komt nooit in me op als ik iets ga verzinnen voor het avondeten. Daarnaast heb ik een verschrikkelijke oven, die aan de ene kant heel hard bakt en aan de andere kant helemaal niet. Deze quiche is stiekem dan ook heel erg mislukt aan een kant, die was na meer dan  45 minuten nog niet gaar. Gelukkig was de andere kant wel aardig gelukt, en die staat natuurlijk ook op de foto. Ik weet niet of ik na deze mislukking snel weer quiche maak, maar het recept wil ik jullie niet onthouden want de smaak was heerlijk!

Wat heb je nodig? Voor 1 quiche van 24cm 
3 sjalotjes
2 teentjes knoflook
2 courgettes
200 gr gerookte zalm
1 bakje cherrytomaatjes
4 eieren
200 gr crème fraîche
5-6 plakjes bladerdeeg
geraspte kaas
(verse) dille
zout & peper

_MG_9893

Ontdooi allereerst het bladerdeeg en verwarm de oven voor op 180 graden. Snij de sjalotjes en de knoflook fijn en de courgette in blokjes. Bak dit in een pan kort even aan. Snij de cherrytomaatjes halfdoor en de zalm in reepjes en zet even aan de kant. Klop de eieren en de crème fraîche door elkaar. Voeg hieraan dille, zout en peper toe. Vet een springvorm in met wat olie of boter en bekleed met het bladerdeeg. Verdeel de gebakken courgette, zalm en cherrytomaatjes over de springvorm en giet hierover het eiermengsel. Maak af met wat geraspte kaas. Bak de quiche in ongeveer 45 minuten in de oven.

Zoals je ziet, serveerde ik ook dit gerecht met een groene salade. Want ik hou gewoon heel erg van salade bij mijn eten.

_MG_9899

Geef een reactie

