Thaise Curry

_MG_9994

Mijn vriendinnen zijn al jaren fervent fan van curry, maar zelf vond ik het altijd maar zo-zo. Tot ik laatst met mijn huisgenootjes deze Thaise groene curry maakte, toen was ik om! Ik vond het echt heerlijk. We hebben wel 2 uur getafeld, en iedereen bleef maar restjes uit de pan eten. Of het een echte originele Thaise curry is betwijfel ik, maar lekker is het in ieder geval, en daar gaat het toch eigenlijk om. En als je dan net zoals wij twee uur aan tafel spendeert en lekker kunt kletsen en lachen, dan heb je toch een fantastisch diner op een doordeweekse avond!

Wat heb je nodig? Voor 6 personen
2 grote uien
2 tenen knoflook
3 rode paprika’s
900 gr sperziebonen (diepvries)
1 blik minimaïs
250 gr tauge
bosje lenteui
140 gr groene currypasta
1 pak pandanrijst
800 ml kokosmelk
citroensap
vissaus
wokolie

_MG_9975

Snipper de ui, snij de paprika in blokjes en snij de maïs in drieën. Breng een pan water aan de kook en kook de pandanrijst volgens aanwijzingen op de verpakking. Verhit wokolie in een hapjespan of wok en bak de ui en paprika op flink hoog vuur aan. Pers hier ook de twee tenen knoflook bij uit. Voeg vervolgens de currypasta toe en bak deze ook even mee. Voeg dan de maïs en sperziebonen toe. Roer even om en voeg dan de kokosmelk toe. Vul aan met wat water, zodat bijna alle sperziebonen onder water staan. Breng aan de kook en laat lekker pruttelen tot de sperziebonen beetgaar zijn. Voeg de tauge toe en breng op smaak met citroensap en een scheut vissaus. Snij als laatste de lenteui fijn. Serveer de curry met de lenteui en de pandanrijst.

For the record, ik kan niet met stokjes eten haha. En ik eet ook nooit curry en rijst uit verschillende bakjes. Na de foto heb ik alles op 1 bord gedaan, en heerlijk met mes en vork gegeten. Overigens, mooi servies he! Van opa en oma gekregen 🙂

_MG_9985

_MG_0003

2 gedachtes over “Thaise Curry

  1. Desi zegt:

    Ziet er echt heel erg lekker uit Anouk! Zo zie je maar: als je eenmaal een goede curry hebt gegeten, dan kán je het haast niet meer zo-zo vinden. Curry is misschien wel het lekkerste wat er bestaat 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

