Salade met framboos en gorgonzola

_MG_0034

Met het heerlijke weer van afgelopen week kon een salade natuurlijk weer niet ontbreken in het weekmenu. Ik vind fruit in salades een fantastische uitvinding. Een tijdje geleden deelde ik al een salade waarin perzik verwerkt zat. Gisteren maakte ik een salade met framboos, die zijn eindelijk weer in het seizoen! Ik besloot dit te combineren met gorgonzola en andere heerlijkheden.

Wat heb je nodig? Voor 2 personen
160 gr gemengde sla
1/2 rode ui, in ringen
150 gr gorgonzola
150 gr frambozen
100 gr gemengde noten
1,5 eetl appelstroop
1,5 eetl balsamicoazijn
zout & peper
extra vierge olijfolie

Rooster de gemengde noten even in een pan zonder olijfolie. Maak de dressing door de stroop even kort te verwarmen in een pannetje, zo wordt hij vloeibaar. Voeg hieraan een flinke scheut olie, de azijn en zout & peper toe. Roer even goed door en laat wat afkoelen. Verdeel de sla over twee borden en verdeel hier alle ingrediënten over. Maak af met de dressing. Ik serveerde deze salade, zoals altijd, met brood.

_MG_0036

De ingrediëntenlijst van dit recept is misschien een beetje vaag. Maar belangrijk is dat je gewoon gebruikt wat je lekker vind of wat je nog in de kast hebt liggen. Als slasoorten gebruikte ik rucola, eikenbladsla en lollo rosso. Ik vond het lekker om veel verschillende noten toe te voegen en in mijn salade zaten o.a. pecannoten, cashewnoten, walnoten en amandelen. Lust je nu iets niet, of heb je geen zin om het in huis te halen? Vervang bijvoorbeeld de gorgonzola door geitenkaas, of de balsamicoazijn door rode wijnazijn! Zo zie je maar, 1 recept maar zo veel verschillende mogelijkheden. Daarom hou ik van salades, ze zijn zo gevarieerd. _MG_0032_MG_0037.

Geef een reactie

