Couscous met munt en abrikoos

_MG_0100

Couscous is iets wat ik vaak maak als ik weinig tijd heb of even niet weet wat ik moet maken. Maar dat wil niet zeggen dat het minder lekker is. Couscous met feta blijft natuurlijk een gouden combinatie. Vaak voeg ik aan deze twee basisingrediënten allerlei andere dingen toe, zodat er een lekkere salade ontstaat. Vandaag deel ik een recept met abrikoos en munt.

Wat heb je nodig? voor 2 personen
100 gr couscous
100 gr gedroogde abrikoos
2 zoete puntpaprika’s
1 rode ui
100 gr feta
handje munt
limoensap of citroensap
ras el hanout
gerookt paprikapoeder
chilivlokken
kaneel
zout

_MG_0108

Snij de gedroogde abrikozen in kleine stukjes. Doe deze samen met de couscous en twee theelepels ras el hanout in een kom. Giet hier 175 ml kokend water op en laat staan. Snij de ui in halve ringen en de paprika in blokjes. Verhit wat olie in een pan en bak hierin de ui langzaam tot hij zacht wordt. Voeg dan ook de paprika’s toe en bak nog even kort mee. Snij ondertussen ook de feta in blokjes en hak de munt fijn. De couscous heeft nu als het goed is al het water opgenomen. Roer dit goed los met een vork en voeg alle overige ingrediënten toe. Er mag ook een flinke snuf gerookt paprikapoeder en kaneel bij. Breng verder op smaak met chilivlokken, zout en limoen- of citroensap.

Overigens aten wij bij dit recept nog wat kipfilet. Wil je dit recept zonder kip eten, zou ik zelf wat meer maken. Of voeg nog wat extra ingrediënten toe, een aubergine of een handje amandelen bijvoorbeeld!

_MG_0105

Geef een reactie

