Penne Primavera

_MG_0372

Als bijbaan werk ik op Amsterdam Centraal bij de Hema. Gezien de lange openingstijden heb ik regelmatig diensten waarbij ik moet avondeten op het station. En hoewel een Hema hotdog op z’n tijd erg lekker is, voldoet dat natuurlijk niet als diner. Je kunt me dus regelmatig vinden bij Julia’s voor een pastaatje. Mijn lievelingspasta is Penne Primavera, een pasta met simpele tomatensaus, basilicum en mozzarella. Nu het vakantie is werk ik eigenlijk alleen ochtenddiensten en ik begon mijn Penne Primavera zelfs een beetje te missen… Hoogste tijd om dit gerecht thuis na te maken!

Wat heb je nodig? Voor 2 personen
150 gram penne
500 gram gezeefde tomaten
1 ui
2 teentjes knoflook
1 bol (buffel)mozzarella
bosje basilicum
Italiaanse kruiden
zout & peper
evt gerookt paprikapoeder

Bereidt de penne volgens aanwijzingen op de verpakking. Snij de ui en knoflook fijn. Fruit de ui en voeg vervolgens ook de knoflook toe. Voeg de gezeefde tomaten toe en laat dit even pruttelen. Roer er een klein handje basilicum doorheen en breng de saus verder op smaak met Italiaanse kruiden, zout, peper en eventueel een snufje gerookt paprikapoeder. Snij de mozzarella in blokjes, of koop mozzarellabolletjes om dit recept nog makkelijker te maken. Als de pasta gaar is roer je deze door de saus. Verdeel de pasta over twee borden en verdeel nog een handje basilicum en de mozzarella over de borden.

Trouwens, de leuke katoenen servetten komen van Dille&Kamille! Ik kocht ze vorige week in de sale voor maar 95 cent per stuk.

_MG_0367

_MG_0363

Geef een reactie

