Hummingbird Cake

IMG_1944

In een zonnig weekend vorige maand vierden we bij mijn ouders een feestje. Een feestje ter ere van het feit dat we (mijn ouders, zusjes en ik) allemaal een keer jarig zijn dit jaar. Wel zo makkelijk om het allemaal op dezelfde datum te vieren. Maar omdat je nu dus ook maar 1 keer een verjaardagsfeestje hebt in het jaar, des te meer reden om goed uit te pakken! Dus bakte ik deze Hummingbird Cake van Jamie Oliver. Ik maak deze blog dus ook niet om het recept met jullie te delen, want dat heeft Jamie al voor me gedaan. Vandaag wil ik gewoon even laten zien hoe mooi m’n cake gelukt is!

IMG_1952

Overigens, het recept vind je o.a. hier. Ik heb twee dingen anders gedaan. Allereerst gebruikte ik 250 gram rietsuiker ipv 350 gram, omdat ik de cake anders te zoet vond. Daarnaast bakte ik mijn cake in een tulbandvorm en heb ik alleen crème bovenop gesmeerd. Ik had hiervoor een half recept van de crème nodig. Verder zou ik vooral Jamie’s recept volgen want de taart smaakt heerlijk! De eetbare viooltjes kocht ik trouwens bij de Sligro.

IMG_1950IMG_1953

Op één been kun je niet staan dus bakte ik meer dan alleen deze taart. Ik maakte ook nog een Oreo Cheesecake en Vanille cupcakes met aardbeiencrème. De Oreo Cheesecake is naar een recept uit “Cheesecakes van Berko”, de cupcakes komen uit “Lily’s Yupcakes“.

IMG_1956IMG_1960IMG_1964

Gelukkig waren deze baksels naast heel erg mooi ook allemaal erg lekker! De Hummingbird Cake had ik als eerste af, en daar heb ik uitgebreid foto’s van kunnen maken. Vervolgens waren de cheesecake en de cakejes aan de beurt voor de finishing touch. Maar bakken kost altijd meer tijd dan ik van tevoren denk, dus de visite kwam langzaam binnendruppelen terwijl ik nog niet klaar was. Hoe meer visite er binnenkwam, hoe minder foto’s ik maakte. Van de cakejes heb ik dus ook maar 2 foto’s op m’n camera staan omdat iedereen veel te graag wilde proeven, haha!

Een gedachte over “Hummingbird Cake

Geef een reactie

