Een hele week dineren

_MG_0404

Het leek mij wel eens leuk om te laten zien wat ik elke avond. Op mijn blog komen natuurlijk recepten van de gerechten die ik maak, maar dat is natuurlijk niet helemaal representatief voor mijn gemiddelde week. Als ik elke avond iets culinairs en lekkers zou verzinnen en koken, kon ik ook elke dag een blogpost maken en dat is nou net niet het geval. Daarom deze post, waarin ik laat zien wat ik vorige week elke avond heb gegeten. Ik liep al langer met het idee voor deze post in mijn hoofd, maar elke week leek niet de geschikte week voor deze post. 4 feestjes in een week is niet zo handig en 3x BBQ’en doe ik eigenlijk ook nooit, behalve die ene week dan. Dan toch maar deze week, waarin mijn vriend de hele week bij mij bleef slapen en eten, wel zo gezellig! Als ik het over “we” heb, gaat het hier dus over mijn vriend en ik.

MAANDAG

_MG_0385

Op maandag at ik een lasagne met spinazie en mozzarella. En ik dronk spa rood, zoals je ziet. De lasagne was heerlijk en viel ook bij vriendinnetje N. in de smaak. Het recept komt binnenkort online!

DINSDAG

_MG_0396

Op dinsdag had ik nergens specifiek zin in, en eigenlijk ook geen honger. Mijn vriend had heel veel zin in shoarma. We aten dus kipshoarma op speltpitabroodjes (want de gewone waren op) met ijsbergsla, chilisaus en natuurlijk knoflooksaus. De kipshoarma halen we bij de Turkse slager om de hoek, maar kun je natuurlijk ook zelf maken met shoarmakruiden en kipreepjes. Waar ik wel heel veel zin in had dinsdagavond was Aperol Spritz, dus dat dronk ik erbij. Een topcombinatie.

WOENSDAG

_MG_0402

De derde opeenvolgende dag dat ik heb gewerkt, en vandaag begon ik al om 5.30 en was ik pas om 15.00 thuis. Je kunt je voorstellen dat dat redelijk vermoeiend is. Ik wilde iets simpels en snels eten dus maakten we gebakken aardappeltjes, tilapiafilet en een salade met komkommer, tomaat en avocado. De vis en aardappeltjes kochten we kant en klaar gekruid bij de Appie. Simpel, lui, maar wel lekker!

DONDERDAG

_MG_0404

Vandaag wilde ik nog even wat ingrediënten op maken voordat ik op vakantie ga. Ik had nog bosui, erwtjes en pasta thuis. Vriendinnetje N. had nog basilicum en zo maakten we een variant op de zomerse pasta van mijn gastblog bij Annemerel. De asperges en munt vervingen we door peultjes en basilicum en we voegden de bosui gewoon extra toe. Ook aten we hierbij nog het restje salade van woensdag. Als toetje, ook omdat het op moest, een kommetje vanillevla.

_MG_0408

VRIJDAG

_MG_0411

En op vrijdag weer een restje, de pasta van donderdag. Ik moest weer werken en ook nog mijn tas inpakken. Als ik ergens een gruwelijke hekel aan heb is het mijn tas inpakken voor vakantie. Dus daarna had ik geen zin meer om nog te koken. Gelukkig was er nog een restje van gisteren. Zoals je ziet at ik vandaag met het gezelschap van mijn macbook, je moet wat als je alleen eet haha.

Hierna was ik een weekend thuis, omdat we de kampeerspullen van thuis leenden. Mijn moeder heeft heerlijk voor ons gekookt, en we hebben het hele weekend geBBQt. Hier heb ik geen foto’s van, omdat ik even te druk was met inpakken haha.

Geef een reactie

