Pasta Pestosalade

_MG_0229

Het is wel weer eens tijd voor een zomers salade recept, ik heb immers al twee weken geen salades op mijn blog gezet! Deze salade maakte ik thuis en at ik vervolgens in het park op. Een ideaal recept op mee te nemen dus, naar het park, naar het strand of als lunch naar je werk. De inspiratie voor dit recept kwam van een kant-en-klaar salade van de appie. Het is veel leuker om zelf te koken, dus vandaag deel ik dit recept met jullie!

Wat heb je nodig? Voor 3-4 personen
250 gram pasta
2 courgettes
175 gram zwarte olijven
200 gr cherrytomaatjes
125 gram (verse) pesto
90 gram parmezaanse kaas snippers
1 potje zongedroogde tomaatjes
bosje verse basilicum
extra vierge olijfolie

_MG_0218

Kook de pasta volgens aanwijzingen op de verpakking. Snij de courgette in blokjes en bak deze in een beetje olie met wat zout en peper. Ik vind het zelf lekker om de courgette beetgaar te bakken, maar het is maar net waar je van houdt. Snij de cherrytomaten halfdoor en de zongedroogde tomaatjes in reepjes. Als de pasta klaar is doe je deze in een grote kom. Voeg ook de courgette, olijven, cherrytomaatjes en zongedroogde tomaatjes. Roer de pesto erdoor, als je het nog wat droog vind kun je wat extra vierge olijfolie toevoegen. Laat de pastasalade wat afkoelen roer er dan de parmezaanse kaas snippers en verse basilicumblaadje doorheen.

Eet smakelijk!

IMG_2114

_MG_0224

Een gedachte over “Pasta Pestosalade

Geef een reactie

