Aanrader: Osteria Vicini

IMG_2390

Ik vind uit eten gaan echt een heerlijke bezigheid, ik zou het liefst elke week wel een keer gaan! Vooral in Amsterdam heb ik zo een lijstje met 20 plekken waar ik nog wel eens wil eten. Dit zijn vaak ook wat duurdere restaurants, dus zoiets doe je misschien maar eens per jaar. Als mijn vriend en ik “gewoon” uit eten willen gaan we vaak naar een Mexicaans restaurant in Arnhem, waar mijn vriend woont. Dat wilden we vorige week dus ook doen, maar het restaurant was gesloten. Zo kwamen we uit bij Osteria Vicini, en dat was een zeer aangename verrassing!

Osteria Vicini zit geloof ik nog niet heel lang in Arnhem, het was me in ieder geval nooit eerder opgevallen. Ondanks dat het restaurant in een grote ruimte zit, doet het toch gezellig aan. De bediening is heel aardig en attent!

De eerste grote plus was de Aperol Spritz! Dat is echt mijn lievelingsdrankje in de zomer en vooral in Italië kon ik natuurlijk m’n hart ophalen. Ik begon dus met een heerlijk glas Aperol Spritz. We konden eigenlijk niet goed kiezen wat we wilden eten en kozen dus voor “famiglia berlusconi”, waarbij je verschillende dingen krijgt die je kunt delen.

IMG_2389

We begonnen met een dienblad vol antipasti, met enorm veel verschillende dingen. Mijn lievelings blijft natuurlijk buffelmozzarella met tomaatjes, maar ook de pecorino, rauwe ham en makreel waren erg lekker! Mijn vriend en ik vonden beiden de champignons niet zo lekker, maar de andere dingen maakten dat ruimschoots goed.

IMG_2392

IMG_2391

Als 2e gang kregen we een bord pasta om te delen en beide een bordje met twee stukken pizza. We proefden spaghetti met venkel en garnaal, een pizzapunt met ham en champignons en een pizzapunt met tonijn. De pasta was heel lekker en licht, een heerlijk zomergerecht! De pizza’s zijn heel machtig, vanwege de dikke bodem. Het zit eigenlijk een beetje tussen een pizza en een focaccia in. Ze waren allebei heerlijk belegd, mijn favoriet was die met ham.

IMG_2394

Als laatste kregen we nog een schaaltje met dolci, waarbij we een kopje koffie bestelden. De tiramisu is echt to-die-for, overheerlijk! Ik ben niet zo’n notenfan, dus de noten-karamelbrownie was niet zo mijn ding… De chocoladebrownie met witte chocoladelaagje vond ik wel superlekker! Dit schaaltje dolci was ook heel erg machtig, maar wel heel lekker. Wat ik een beetje miste was een toetje dat was frisser was, zoals een panna cotta met fruit of iets met citroen.

En hierna… zaten we propvol. We hebben ook niet alles opgegeten van de drie gangen. Er werd van tevoren aangegeven dat de porties groot waren, maar we waren eigenwijs en wilden zowel pasta als pizza proeven. De famiglia berlusconi kost per persoon €23,50, wat ik een hele schappelijke prijs vind. Het menu van €18,50 slaat de pasta over, maar ik denk dat je dan nog voldoende gegeten hebt! Natuurlijk kun je ook losse gerechten bestellen, je hoeft geen menu te nemen.

Wil je gezellig een hapje eten zonder al te veel geld uit te geven, dan vind ik Osteria Vicini een echte aanrader! Er is Aperol Spritz, lekkere wijn, fijn eten, goede bediening en een gezellige sfeer. Daarnaast hebben ze een ook mercato waar je de lekkerste dingen voor thuis kunt kopen!

 

 

Geef een reactie

